Body Goals

"CiÄ…ĆŒa - to czas, kiedy ciaƂo kobiety przechodzi ogromne zmiany" -wow, ale nowoƛć - pomyƛlaƂam... Jaka byƂam naiwna, myƛląc, ĆŒe w...

"CiÄ…ĆŒa - to czas, kiedy ciaƂo kobiety przechodzi ogromne zmiany" -wow, ale nowoƛć - pomyƛlaƂam... Jaka byƂam naiwna, myƛląc, ĆŒe wiem czego się spodziewać. Fakty są takie, ĆŒe nie wiemy nic, dopĂłki same, na wƂasnej skĂłrze, nie przekonamy się, z czym to się je. 


Ja obsesyjnie baƂam się, ĆŒe przytyje 100kg, ĆŒe juĆŒ nigdy tej wagi nie zrzucę i ĆŒe moje ciaƂo pokryją rozstępy. Pamiętam, jak wszystkich dookoƂa zamęczaƂam, jeszcze na początku mojej ciÄ…ĆŒowej drogi, opowieƛciami o sporej nadwadze i obawach z nią związanych. Jestem kurduplem, bo mogę pochwalić się caƂymi 155 centymetrami wzrostu, więc kaĆŒdy dodatkowy kilogram bardzo szybko staje się widoczny, nie wspominając juĆŒ, o ewentualnych dolegliwoƛciach ze stawami w przypadku sporej nadwagi. W konsekwencji przytyƂam baaaaardzo duĆŒo bo aĆŒ 22 kg. Jedynym pocieszeniem byƂo to, ĆŒe w znacznej mierze, nadmiar kg powodowaƂa zbierająca się na potęgę w organiĆșmie woda. Tego staraƂam się trzymać i mimo wszystko nie przejmować. Jednak kaĆŒdy dodatkowy kilogram powodowaƂ niepokĂłj i ĆŒeby nie skƂamać coraz większy lęk. Momentem kompletnego dobicia byƂa wizyta w szpitalu i poznanie chorej na gƂowę Pani Doktor, ktĂłra przez caƂą wizytę, (tj. 15 min męki!) suszyƂa mi gƂowę jak mogƂam tyle przytyć, traktowaƂa z totalną pogardą z powodu obecnej wagi i nie okazaƂa cienia kobiecego wsparcia dla dziewczyny, ktĂłra jest 38 tygodniu ciÄ…ĆŒy, ledwo się porusza (brzuch miaƂam naprawdę ogromny) i umĂłwmy się, czuje się jak wielkie G. W ĆŒyciu czegoƛ podobnego nie przeĆŒyƂam! Do teraz marzy mi się wrĂłcić tam i pokazać tej Wariatce, ĆŒe nie miaƂa racji... Syna urodziƂam dopiero 2,5 tygodnia pĂłĆșniej. MaƂy-Wielki CzƂowiek, bo prawie 4kg wagi i 58 cm. Na dzieƄ dobry zrzuciƂam 10 kg, a po dwĂłch tygodniach od porodu, byƂam juĆŒ lĆŒejsza o 15 kg. OkazaƂo się, ĆŒe jak zwykle strach ma wielkie oczy i niepotrzebnie obawiaƂam się, ĆŒe zbędne kilogramy ze mną zostaną. Nadal walczę o powrĂłt do wagi sprzed ciÄ…ĆŒy, ale na tym etapie mieszczę się w większoƛć rzeczy w mojej szafie, co mnie bardzo cieszy. Ostatnich kilogramĂłw chcę się pozbyć ćwicząc i rzeĆșbiąc moje ciaƂo, ale na to niestety, po cesarskim cięciu, muszę jeszcze trochę poczekać.

Rozstępy - heh... no są. Są i juĆŒ. Paradoksalnie pojawiƂy się, kiedy waga zaczęƂa gwaƂtownie spadać. Nie pomogƂo smarowanie się milionem specyfikĂłw. Powiem Wam coƛ, kiedy zobaczyƂam pierwszego "potwora" (akurat szykowaliƛmy się z MÄ™ĆŒem do wyjƛcia z domu), wbiegƂam do Ƃazienki, usiadƂam na podƂodze i zalaƂam się Ƃzami. Nie pomogƂy pocieszenia i przytulanie. CzuƂam się fatalnie, nie poznawaƂam dziewczyny w lustrze i byƂo mi z tym Ćșle, a do dziƛ pamiętam, jak pocieszaƂam Siostrę, krzyczaƂam wręcz, ĆŒe ma przestać, ĆŒe przecieĆŒ jest w ciÄ…ĆŒy! Jak jest dzisiaj? Dzisiaj jest Jaƛ. Kropka. I naprawdę tak jest. Pojawia się ten maƂy czƂowiek i rzeczy takie jak rozstępy, waga, brzydka cera, za maƂe ciuchy przestają mieć większe znaczenie. I nie mĂłwię, ĆŒe masz przestać być kobietą, oj nieee, daleko mi do tego. PrzecieĆŒ ja w ciÄ…ĆŒy biegaƂam w szpilkach i spĂłdnicach. Chodzi mi jednak o to, ĆŒe są rzeczy waĆŒne i waĆŒniejsze. Jeƛli tylko będę mogƂa ,to zacznę ćwiczyć, z kremĂłw nie rezygnuje i będę pielęgnować w sobie miƂoƛć do siebie samej, a do tego czasu, dalej uczę się, akceptować wƂasne odbicie w lustrze. 
Nie bĂłjcie się dziewczyny, nie ma czego. CiÄ…ĆŒa zmienia, bardzo, ale nasze spojrzenie na ƛwiat rĂłwnieĆŒ...
A.









You Might Also Like

4 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Hahah jesteƛ juĆŒ 2 osobą ktĂłra tak mĂłwi;) Ja tam widzę maƂego sƂonika na ostatnich nogach;)

      UsuƄ
  2. Piekne te zdjecia! Ja po pierwszym dziecku wiedzialam,ze zbedne kg zgubie szybko i tak sie stalo. Po 3 miesiacach bylam tylko 3 kg na +,ktore zostaly mi po drugim bobasku.
    Masz racje z tymi waznymi i wazniejszymi rzeczami.
    Super,ze piszesz .. :*

    OdpowiedzUsuƄ
  3. WygladaƂas cudownie w ciazy đŸ˜»
    Ja juz mam rozstepy, a nie mam jeszcze dzieciaczkĂłw 😉 Nie ma sie co nimi przejmowac ☺️

    OdpowiedzUsuƄ

Flickr Images