Matka Polka

Matka Polka, jak często się tak czujecie Mamusie?

Matka Polka, jak często się tak czujecie Mamusie?



Ja mam wraĆŒenie, ĆŒe wręcz się tego od Nas oczekuje. Jeƛli nie boli, nie cierpisz, nie masz pod gĂłrkę, Twoje dziecko przesypia noce, a i z jedzeniem nie ma problemu, to nie zasƂugujesz na miano prawdziwej Matki. Prawdziwa Matka musi wiedzieć jak to jest rodzić naturalnie (bo cesarka to tak, jakby z kapusty dziecko wyszƂo, nic Cię to nie kosztuje wysiƂku), musi znać trudy i boleƛci macierzyƄstwa. Niedobrze mi od tego, serio. Debilizmy gƂoszone najczęƛciej przez inne matki. Dlaczego się pytam? Dlaczego kobieta kobiecie, zamiast pomĂłc, sprawia tyle przykroƛci, werbalnie ją obraĆŒa? Tylko dlatego, ĆŒe ma inaczej, co nie zawsze znaczy Ƃatwiej? Czy kobieta, ktĂłra zna swĂłj prĂłg bĂłlu i wie, ĆŒe nie da rady urodzić naturalnie (sama wielokrotnie podczas porodu traciƂam przytomnoƛć), prosząc o cesarskie cięcie, ba (!), pƂacąc za nie, nie dziaƂa choć trochę dla dobra wƂasnego dziecka? Ile zƂych rzeczy moĆŒe wydarzyć się po drodze, kiedy jej juĆŒ zabraknie siƂ. ƚmiem twierdzić, ĆŒe nawet jeƛli są to czysto egoistyczne powĂłdki, to nie widzę w tym nic zƂego, bo dlaczego miaƂabym? Mam wraĆŒenie, ĆŒe ĆŒyjemy nadal w ƛredniowieczu... Niedawno koleĆŒanka opowiedziaƂa mi, jak wyglądaƂ jej porĂłd, w zupeƂnie innym mieƛcie. Uciszano ją, po kilkunastu godzinach porodu, kiedy bĂłl byƂ juĆŒ nie do zniesienia, bo pobudzi inne kobiety, kazano jej się cieszyć, kiedy pękaƂa od ƛrodka, bo przecieĆŒ rodzi dziecko. Ć»artujesz sobie ze mnie?! Ja się pytam, co w tym pięknego? I dlaczego prĂłbuje się na Nas kobietach, wymusić wręcz, abyƛmy porĂłd przedstawiaƂy w ten sposĂłb, myƛlaƂy o nim w ten sposĂłb. Nie zrozumcie mnie Ćșle, moment kiedy dziecko jest juĆŒ na ƛwiecie jest najpiękniejszy ever, ale nie tylko dlatego, ĆŒe poznajesz wreszcie swojego malucha po 9 miesiącach oczekiwania, ale teĆŒ dlatego, ĆŒe wreszcie przestaje boleć, ĆŒe wreszcie moĆŒesz zobaczyć swoje stopy, ĆŒe wreszcie moĆŒesz się schylić, chodzić (!), ĆŒyć. Nie wmĂłwisz mi, Matko Polko, ĆŒe choć przez chwilę nie pomyƛlaƂaƛ o tych wszystkich plusach ĆŒycia bez brzuchola:). BądĆșmy ze sobą szczere, my kobiety, względem siebie. CiÄ…ĆŒa to nie najpiękniejszy czas kaĆŒdej kobiety. Jedne mają szczęƛcie inne nie. Moja ciÄ…ĆŒa daleka byƂa od stanu bƂogosƂawionego, bliĆŒej mi byƂo do stanu obƂędu. PrzeklinaƂam kaĆŒdego, kto wymyƛliƂ to okreƛlenie. ƚmiać mi się chciaƂo, kiedy prĂłbowaƂam szukać plusĂłw, kiedy odbicie w lustrze pokazywaƂo jaka jestem wykoƄczona. BƂagaƂam Jasia, ĆŒeby szybko wychodziƂ i baƂam się jak cholera rodzić naturalnie. WiedziaƂam, ĆŒe Synek jest duĆŒy, dƂugi i porĂłd moĆŒe okazać się niemoĆŒliwy, myƛlaƂam o cesarce dla jego bezpieczeƄstwa (jak się pĂłĆșniej okazaƂo, miaƂam rację i natura i tak zdecydowaƂa za mnie). Czy czyni mnie to gorszą matką? Mniej matką niĆŒ jakbym urodziƂa sama, gdyby to byƂo moĆŒliwe? Co za bzdury! Krew się we mnie gotuje, jak czytam te brednie. WeĆșcie się utrapione Matki zajmijcie np szydeƂkowaniem a nie wylewaniem swoich ĆŒali w internecie. Dziecko jest cudem, co do tego nie mam najmniejszych wątpliwoƛci, ale porĂłd jest jak pĂłjƛcie na wojnę a nie spacer po plaĆŒy...
A.






You Might Also Like

3 komentarze

  1. Jestem dumna z mojej cesarki �� pozdrawiam Was Ada!

    OdpowiedzUsuƄ
  2. Adziku jestem z Ciebie bardzo bardzo dumna. Szkoda, ĆŒe dopiero to przeczytaƂam.

    OdpowiedzUsuƄ
  3. Adziku jestem z Ciebie bardzo bardzo dumna. Szkoda, ĆŒe dopiero to przeczytaƂam.

    OdpowiedzUsuƄ

Flickr Images